dimecres, 21 d’abril del 2010

Petites estratègies, grans resultats...

El bloc 4 de l’assignatura es desenvolupa mitjançant el temari d’altres dificultats que poden presentar diversos alumnes als quals els pertorba l’aprenentatge de nous continguts. Estem parlant dels trastorns i problemes de conducta que tenen alguns alumnes i es manifesten com a dificultats associades a l’aprenentatge. Alguns exemples d’aquests podrien ser: el trastorn antisocial, el TDAH o el Trastorn negativista desafiant.

Aquests trastorns s’han de diagnosticar quan abans millor i si no estan diagnosticats cal que per part dels mestres i les famílies hi hagi una bona intervenció per tal d’intentar millorar les seves conductes, respostes, comportaments. Per això, tot seguit us mostro una sèrie de petites estratègies que ens poden ajudar a aconseguir grans resultats amb infants.

  • Elogiar conductes concretes totalment normalitzades i adequades.
    o Felicitar-lo/a quan faci coses bé per petites que siguin.
    o De forma sincera i vertadera.
    o A través del reforç social. (tots els alumnes/família en surtin beneficiats)
  • Ignorar o no prestar l’atenció al comportament inadequat del/a nen/a.
  • Utilitzar un llenguatge positiu.
  • Donar-li dues opcions que porten a un mateix resultat.
  • Intentar evitar els càstigs.
  • Anticipar les accions problemàtiques.
  • Dedicar-li més temps, mimar-lo/a més.
  • Supervisar-lo/a sense que se n’adoni.
  • Apropar-se a ell/a amb ganes d’ajudar-lo/a.
  • La música com a fil conductor.
  • Reorganització de l’aula, canvis de lloc on s'asseu.
  • Aconsellar als pares que l’apuntin a activitats extraescolars.
  • Continuïtat de les tècniques introduïdes.
  • Per millorar l’autoestima i l’autoconcepte de l'infant cal...
    o Accepta’l, estima’t més al teu/a alumne/a, fill/a.
    o Descobreix els seus interessos i comparteix-los.
    o Confia en ell/a i amb què ho pot fer bé.
    o Tenir bona comunicació amb ell/a.
    o Remarcar la idea que no és un nen dolent/a.
    o Donar-li càrrecs o responsabilitats (sobretot si impliquen moviment).

D’aquesta manera, el que pretenc es proporcionar i combatre accions i conductes que desenvolupen aquests tipus d’infants tot realitzant intervencions adequades i ajustades a cadascun d’elles. A més, aquestes serveixen com a ajudes i suports per pares i mares i mestres que tenen infants com aquests a l'aula.

dijous, 8 d’abril del 2010

Treballem la motivació perquè els nostres alumnes aprenguin amb més qualitat.


Bon dia companys i companyes,

Últimament, en les darreres classes hem parlat bastant de la motivació que cal que tinguin els alumnes per tal d'aprendre a llegir i a escriure. En aquest espai vull fer una petita reflexió sobre el tema per tal de remarcar la importància que té que els nostres alumnes estiguin motivats per poder treballar de forma significativa i funcional per aquests.

La motivació desenvolupa aquell interès que té l'alumne pel seu propi aprenentatge i per activitats que el condueixen a aquest. L'interès es pot adquirir, mantenir o augmentar en funció dels elements intrínsecs (característiques individuals de l'alumne, expectatives de futur...) i dels extrínsecs (ambient de l'aula, relació amb els altres companys...).

Per aconseguir això, cal que els professionals de l'ensenyament estiguin totalment formats a través de diversos cursos o assessoraments per tal que aquests es plantegin un triple objectiu en la seva acció motivadora que es desenvolupa dia a dia amb els seus alumnes.

Aquests triple objectiu, que tot psicopedagog cal que el segueixi com a màxima de l'ensenyament de la motivació, fa referència a què, el docent ha de:


**Suscitar l'interés dels alumnes animant-los constantment.

**Dirigir i mantenir l'esforç i l'interès per continuar treballant.

**Aconseguir l'objecitu de l'aprenentatge fixat.

El docent a més, cal que tingui en compte que cada alumne es motiva per raons diferents i cal que aquestes les tingui controlades per tal d'arribar a tots els alumnes per igual de forma profunda.

La motivació dels alumnes ve donada per diversos factors i elements que els docents i la família han d'utilitzar per tal d'augmentar-la. Per això, acabo facilitant-vos una presentació en la qual trobareu una sèrie d'estratègies útils per motivar els alumnes per la lectura. Aquesta proposta ens ofereix diverses eines teòriques i pràctiques per tal de duu a terme exercicis per treballar la motivació amb els alumnes des de l'escola i des de casa.

Bé doncs, a veure que en penseu de tot això... ha comentar s'ha dit!!!!