dimecres, 21 d’abril del 2010

Petites estratègies, grans resultats...

El bloc 4 de l’assignatura es desenvolupa mitjançant el temari d’altres dificultats que poden presentar diversos alumnes als quals els pertorba l’aprenentatge de nous continguts. Estem parlant dels trastorns i problemes de conducta que tenen alguns alumnes i es manifesten com a dificultats associades a l’aprenentatge. Alguns exemples d’aquests podrien ser: el trastorn antisocial, el TDAH o el Trastorn negativista desafiant.

Aquests trastorns s’han de diagnosticar quan abans millor i si no estan diagnosticats cal que per part dels mestres i les famílies hi hagi una bona intervenció per tal d’intentar millorar les seves conductes, respostes, comportaments. Per això, tot seguit us mostro una sèrie de petites estratègies que ens poden ajudar a aconseguir grans resultats amb infants.

  • Elogiar conductes concretes totalment normalitzades i adequades.
    o Felicitar-lo/a quan faci coses bé per petites que siguin.
    o De forma sincera i vertadera.
    o A través del reforç social. (tots els alumnes/família en surtin beneficiats)
  • Ignorar o no prestar l’atenció al comportament inadequat del/a nen/a.
  • Utilitzar un llenguatge positiu.
  • Donar-li dues opcions que porten a un mateix resultat.
  • Intentar evitar els càstigs.
  • Anticipar les accions problemàtiques.
  • Dedicar-li més temps, mimar-lo/a més.
  • Supervisar-lo/a sense que se n’adoni.
  • Apropar-se a ell/a amb ganes d’ajudar-lo/a.
  • La música com a fil conductor.
  • Reorganització de l’aula, canvis de lloc on s'asseu.
  • Aconsellar als pares que l’apuntin a activitats extraescolars.
  • Continuïtat de les tècniques introduïdes.
  • Per millorar l’autoestima i l’autoconcepte de l'infant cal...
    o Accepta’l, estima’t més al teu/a alumne/a, fill/a.
    o Descobreix els seus interessos i comparteix-los.
    o Confia en ell/a i amb què ho pot fer bé.
    o Tenir bona comunicació amb ell/a.
    o Remarcar la idea que no és un nen dolent/a.
    o Donar-li càrrecs o responsabilitats (sobretot si impliquen moviment).

D’aquesta manera, el que pretenc es proporcionar i combatre accions i conductes que desenvolupen aquests tipus d’infants tot realitzant intervencions adequades i ajustades a cadascun d’elles. A més, aquestes serveixen com a ajudes i suports per pares i mares i mestres que tenen infants com aquests a l'aula.

2 comentaris:

  1. Trobo molt interessant aquesta llista ;)

    Si els professors i pares tinguessin en compte només alguns aspectes d'aquesta llista la conducta dels nens podria millorar.

    Simplement es tracta d'escoltar les seves necessitats segons la situació.

    La tendència extesa d'exagerar allò negatiu i no tenir en compte els aspectes positius dels nens i els persones en general, no ajuda. I això ho hem de canviar.

    Salutacions Montse!

    ResponElimina
  2. MOltíssimes gràcies per la teva aportació irene, jo crec que tots hauríem de fer aquest canvi de xip ja que com ja he dit... aquests consells son petites estratègies gràcies a les quals podem obtenir grans resultats.

    ResponElimina