divendres, 26 de febrer del 2010

La història de la Sara, sovint un cas freqüent a les escoles?

Bon dia seguidors del Blogger,
Avui us presentaré informacions interessants referides amb la temàtica del bloc 1 de l'assignatura Dificultats d'Aprenentatge. En aquest primer apartat, hem tractat a classe i parlat sobre el concepte de Dificultats d'Aprenentatge (DA) i la relació que ha tingut aquest terme amb la dislèxia. Així doncs, m'he posat a la xarxa a buscar notícies i he trobat el cas de la Sara. Aquest m'ha semblat interessant i funcional per treballar el concepte.
Feu-hi una ullada sius plau...
Un cop llegida la història de la Sara, que seria possible que alguns de nosaltres tinguéssim un cas igual o similar a l'aula, l'espai web ens la presenta com una alumna amb problemes d'aprenentatge que està supeditada a una avaluació per part dels mestres i altres professionals, després de tenir el consentiment dels pares.
A la Sara, una nena llesta i hàbil, li costa llegir i escriure. El problema el van detectar i li van realitzar una valoració psicopedagògica. Arran d'aquest fet l'escola li ha proporcionat ajuda addicional duta a terme per part d'un especialista de lectura i un mestre de suport. Aquesta tasca es realitza fora de l'aula.
D'aquesta manera m'agradaria destacar dos aspectes rellevants que ens proporciona el web:
  • En primer lloc, remarcar la importància que té l'escola al moment de detectar una DA. El tutor i altres mestres de suport que té la Sara, han estat els primers agents educatius en detectar el problema, han proporcionat ajuda a la família i han desenvolupat estratègies perquè l'alumna millori i progressi.
  • En segon lloc, els recursos i opcions interessants que desenvolupa aquesta web. Aquest espai virtual ens proporciona informació sobre què són les DA, concepte significatiu i primordional del primer bloc i algunes senyals per detectar als alumnes DA. Aquesta pàgina, a més, ens dóna informació sobre consells importants pels pares i mestres que tinguin fills/es i/o alumnes amb DA. També proporciona recursos interessants i referències d'associacions o organitzacions sobre el tema.

Per últim, m'agradaria fer una crítica referent amb el treball que realitzen amb la Sara. Penso que com a professional i futura psicopedagoga, també haurien de fer una tasca paral·lela amb la Sara a l'aula, incloent-la de manera progressiva i contínua a la classe i disminuint el treball fora de l'aula. D'aquesta manera la Sara es sentiria més vinculada amb els seus companys i inclusivament integrada a la classe.

Bé, doncs això és tot per avui. Consulteu el tema de la Sara i reflexioneu sobre aquest cas perquè potser a la vostra aula teniu alumnat amb aquestes característiques i encara no heu detectat alguna DA. Gràcies!!!

1 comentari: