- En primer lloc, remarcar la importància que té l'escola al moment de detectar una DA. El tutor i altres mestres de suport que té la Sara, han estat els primers agents educatius en detectar el problema, han proporcionat ajuda a la família i han desenvolupat estratègies perquè l'alumna millori i progressi.
- En segon lloc, els recursos i opcions interessants que desenvolupa aquesta web. Aquest espai virtual ens proporciona informació sobre què són les DA, concepte significatiu i primordional del primer bloc i algunes senyals per detectar als alumnes DA. Aquesta pàgina, a més, ens dóna informació sobre consells importants pels pares i mestres que tinguin fills/es i/o alumnes amb DA. També proporciona recursos interessants i referències d'associacions o organitzacions sobre el tema.
Per últim, m'agradaria fer una crítica referent amb el treball que realitzen amb la Sara. Penso que com a professional i futura psicopedagoga, també haurien de fer una tasca paral·lela amb la Sara a l'aula, incloent-la de manera progressiva i contínua a la classe i disminuint el treball fora de l'aula. D'aquesta manera la Sara es sentiria més vinculada amb els seus companys i inclusivament integrada a la classe.
Bé, doncs això és tot per avui. Consulteu el tema de la Sara i reflexioneu sobre aquest cas perquè potser a la vostra aula teniu alumnat amb aquestes característiques i encara no heu detectat alguna DA. Gràcies!!!
Bon exemple.
ResponEliminaProfessor.