L'article és molt interessant perquè posa sobre la taula quinze elements interessants relacionats amb el tema de la dislèxia i un d'ells és la prevenció. Aquest text ens pot servir com a resum i tancament del Bloc 1 i el concepte de DA.
Bé, així doncs sobre la prevenció, m'agradaria destacar el fet que, d'una banda, a altres països com Suècia i Dinamarca hi estan treballant, dedicant uns 15 minuts diaris a realitzar jocs de ritmes, treballar la capacitat d'escolta, la identificació de frases i paraules i la manipulació de síl·labes i fonemes. D'altra banda, destacar la implementació als EEUU de diversos programes relacionats per combatre les DA. Això, ha mostrat resultats favorables de manera immediata.
Els infants sotmesos a aquests programes i activitats han millorat certes capacitats com la identificació de lletres, l'anàlisi fonològic i/o la lectura de paraules d'entre d'altres aspectes.
Altres enfocaments terapèutics sobre la dislèxica estan orientats en dos pols, uns basats amb el treball dels mècanimes fonològics i d'altres basats amb els mecanismes lèxics (tema d'interès del següent bloc).
Per últim, dir que a Espanya encara ens queda molt per treballar i aconseguir aquests bons resultats que han obtingut a altres països, però crec que ens hem d'animar i agafar-los com a exemple per posar-nos a treballar ja que com podem veure sí que és possible prevenir la dislèxia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada