Així doncs, aquest autor planteja la reeducació de la dislèxia a través d'un procés de sobreaprenentatge, pràctica habitual i molt utilitzada en aquests moments.
- El sobreaprenentatge consisteix en tornar a aprendre la lectoescriptura però adequant el ritme a les possibilitats del nen, treballant des del principi sense errors i propiciant els èxits tot reforçant-los. Es tracta de desenvolupar el reaprenentatge correcte de les tècniques de lectoescriptura, fent-les agradables i útils pel nen, propiciant l'èxit enlloc del fracàs que l'alumne està acostumat a notar. A més, a través d'aquest mètode també podem treballar altres aspectes relacionats amb el llenguatge, la parla, el pensament, els conceptes matemàtics i/o el càlcul entre d'altre.
Aquests recursos ens proporcionen informació sobre diverses suggerències que aquests articles presenten com a propostes per donar resposta a l'alumnat amb dislèxia i als fills i filles amb dislèxia. Per tant, ens aporta diverses idees per tal de treballar tant a l'escola com amb la família.
Per últim dir que, no n'hi ha prou en treballar alguna tècnica de reeducació com a tractament únic de la dislèxia, sinó que com a futurs psicopedagogs i psicòlegs competents hem de pensar que també caldrà treballar altres aspectes com l'autoestima del nen, el seu propi autoconcepte i/o la motivació d'entre d'altres.
Així doncs, no només cal treballar continguts sinó que també cal treballar característiques intrínseques i interpersonals de l'individu i aspectes relacionals d'interactuació amb els altres els quals algunes vegades queden una mica oblidats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada